Rozwiązywanie problemów z iPhone’em: jak rozwiązać typowe problemy z iPhone’em
Nasz iPhone przestaje działać prawidłowo – nikt nie przepada za tymi chwilami. My również! Właśnie dlatego opracowaliśmy ten niezbędny przewodnik, aby pomóc Ci rozwiązać wszystkie typowe (i te mniej powszechne) problemy z iPhonem.
W tym przewodniku przyjrzymy się i podpowiemy jak naprawić podstawowe usterki iPhone.
1. iPhone nie łączy się z WiFii Telefon nie łączy się z Wi-Fi
Rozwiązywanie problemów z iPhone’em zapomnij wifi
Problem: Twój iPhone nie łączy się z publiczną lub prywatną siecią Wi-Fi.
Rozwiązanie: przesuń palcem w górę, aby odsłonić centrum sterowania iPhone’a, dotknij przycisku WiFi, odczekaj kilka sekund i włącz go ponownie.
Spowoduje to odłączenie Cię od wszystkich sieci Wi-Fi, a następnie rozpocznie się ponowne łączenie.
Jeśli to nie zadziała, spróbuj tego samego, ale w trybie samolotowym.
Jeśli problem będzie się powtarzał, przejdź do ustawień telefonu i zapomnij Ustawienia sieciowe> Wi-Fi, a następnie dotknij sieci, z którą próbujesz się połączyć.
Wybierz Zapomnij tę sieć. Jeśli żadna z tych funkcji nie działa, prawdopodobnie jest to problem z siecią Wi-Fi, a nie z telefonem. Spróbuj zresetować router.
2. iPhone zawiesza się
Problem: Twój iPhone zatrzymuje się w trakcie wykonywania zadań, uniemożliwiając interakcję z telefonem.
Rozwiązanie: spróbuj wymusić ponowne uruchomienie. Spowoduje to zamknięcie telefonu iPhone i zakończenie wszystkich trwających zadań. Nie martw się, nie powinieneś tracić żadnych danych, takich jak zdjęcia czy kontakty, chociaż możesz stracić e-maila, który był w trakcie pisania.
Proces wymuszonego ponownego uruchomienia różni się w zależności od posiadanego iPhone’a:
- iPhone 6 lub starszy: Przytrzymaj przycisk Początek i przycisk Zasilanie / Góra, aż pojawi się logo Apple.
- iPhone 7/7 Plus: Przytrzymaj przycisk zmniejszania głośności i przycisk zasilania (po prawej stronie), aż pojawi się logo Apple.
- iPhone 8/8 Plus i iPhone X: Naciśnij i szybko zwolnij przycisk zwiększania głośności, naciśnij i szybko zwolnij przycisk zmniejszania głośności, naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania (po prawej stronie), aż pojawi się logo Apple.
Jeśli problem będzie się powtarzał, sprawdź, czy dostępna jest aktualizacja oprogramowania – jeśli tak, zainstaluj ją. Jeśli problem będzie się powtarzał, spróbuj zresetować iPhone’a do ustawień fabrycznych,
3. Przegrzanie iPhone’a – iPhone przegrzewa się, grzeje się nadmiernie
Problem: w słoneczny dzień, jeśli pozostawisz iPhone’a zbyt długo na słońcu, zobaczysz ostrzeżenie z informacją, że Twój telefon jest zbyt gorący i musi ostygnąć, zanim będzie można go ponownie użyć.
Rozwiązanie: nie wkładaj jej do lodówki ani zamrażarki. Zdejmij obudowę (jeśli ją masz) i trzymaj z dala od bezpośredniego światła słonecznego, a następnie po prostu poczekaj i powinna ostygnąć. Dobrym pomysłem może być włączenie trybu .
Alternatywnie może się okazać, że Twój iPhone często się rozgrzewa, ale nie wyświetla ostrzeżenia, o którym mowa powyżej.
Rozwiązanie: z czasem dzieje się to z wieloma urządzeniami elektronicznymi, od telefonów po laptopy i konsole do gier. Rzadko można usunąć usterkę szybką naprawą, ponieważ problemy są często związane ze sprzętem – na przykład starzejący się procesor lub bateria. Wtedy po dokładnej diagnostyce w serwisie można znaleźć i usunąć usterkę.
4. iPhone nie ładuje się
Problem: po podłączeniu akumulator nie ładuje się.
Rozwiązanie: Sprawdź, czy w porcie ładowania nie ma kurzu i zanieczyszczeń. Jeśli Twój telefon nadal się nie ładuje, sprawdź kabel ładujący – czy działa z innymi urządzeniami Apple? Czy inne rzeczy działają w tej samej wtyczce? Czy inne kable USB działają we wtyczce USB?
Jeśli to nie zadziała, spróbuj wymusić ponowne uruchomienie. Jeśli to nie rozwiąże problemu, spróbuj przywrócić ustawienia fabryczne. Typowym uszkodzeniem w tym przypadku jest awaria gniazda ładowania. W naszym serwisie wykonujemy usługę wymiana gniazda ładowania na nowe.
5. Ekran dotykowy iPhone’a nie działa
Problem: ekran telefonu przestał reagować lub zawiesił się i utknął na czarnym ekranie.
Rozwiązanie: pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, to spróbować wymusić restart. Poniżej szczegółowo opisaliśmy, jak to zrobić . Jeśli to nie zadziała, spróbuj naładować telefon przez maksymalnie godzinę. Jeśli nadal nie widzisz ekranu ładowania lub widzisz ekran podłączenia do zasilania, spróbuj wyczyścić punkt ładowania i gniazdo słuchawkowe, sprawdź kabel USB i wtyczkę.
Jeśli ekran jest pęknięty i przestał odpowiadać, prawdopodobnie jest to problem sprzętowy – co oznacza, że będziesz potrzebować nowego ekranu. W naszym serwisie wyminiemy ekrany i wyświetlacze we wszystkich modelach Apple iPhone.
6. iPhone się nie włącza
Problem: Twój iPhone się nie włącza lub utknął na ekranie z logo.
Rozwiązanie: spróbuj wymusić ponowne uruchomienie. Jeśli to nie zadziała, spróbuj ładować go przez godzinę – upewnij się, że kabel USB i wtyczka działają, a także upewnij się, że w porcie ładowania telefonu nie ma kurzu ani innych zanieczyszczeń.
Jeśli nadal się nie włącza, dostarcz go do naszego serwisu przy ul. Glinianej 24 w Lublinie, ponieważ może to być problem związany ze sprzętem, na przykład całkowicie uszkodzoną baterią lub płytą główną.